Hoe vermijd ik downtime of gemiste e-mail bij het overstappen naar One2Web?

Om bij een overstap naar One2Web als uw nieuwe webhosting-provider geen e-mail te missen of geplaagd te worden door een onbereikbare website, gaat u als volgt te werk:

1. U bestelt een webhosting-pakket, betaalt, en wacht op de bevestiging van de installatie en de toegangsgegevens (doorgaans de ochtend nadien).

2. U spreekt het Control Panel aan via uw IP-adres bij ons en maakt identiek dezelfde e-mail-accounts en forwarders aan als momenteel het geval is.

3. U uploadt via FTP uw website via uw nieuwe IP-adres naar de nieuwe locatie en configureert alles zodat eventuele dynamische applicaties correct functioneren.

4. U verzoekt de registratie-agent van uw domeinnaam om onze naamservers in te vullen bij uw domeinnaam (zie installatiemail).

5. U wacht op de propagatie (1 tot 72 uur) tot wanneer alle web- en e-mail-verkeer op de nieuwe locatie terechtkomt.

6. U ledigt voor een laatste maal de oude e-mail-accounts bij uw vroegere provider door hun mailserver aan te spreken via het oude IP-adres.

De eventuele transfer van uw domeinnaam naar de portfolio van One2Web (waarbij u voor One2Web kiest als uw nieuwe registratie-agent) staat hier volledig los van en is niet nodig voor het correcte functioneren van uw webhosting-account.


Sluit venster      Suggesties

©2024. Mag niet worden overgenomen zonder toestemming van One2Web.