Zaterdag 18.05.2024    07:49

home

support
kb

account center
control panel
domain center

logo's

 Wachtwoord kwijt?

[an error occurred while processing this directive]
©2024. Mag niet worden overgenomen zonder toestemming van One2Web.

Betalingen en garanties

  1. Kan ik aanspraak maken op een zogenaamd verzakingsrecht?
  2. Op welke manier kan ik dan afzien van een verkeerdelijk geplaatste bestelling?
  3. Wat voor garanties heb ik dat de dienst na betaling tijdig wordt opgezet?
  4. Welke garantie heb ik dat de domeinnaam na betaling tijdig wordt geregistreerd?
  5. Krijg ik een vergoeding wanneer mijn nieuwe webhosting-account niet tijdig wordt opgezet?
  6. Als ik mijn webhosting-account opzeg, krijg ik dan de resterende abonnementsvergoeding terugbetaald?
  7. Wannneer krijg ik bij het afsluiten van mijn webhosting-account de resterende abonnementsvergoeding terugbetaald en wanneer niet?
  8. Krijg ik de abonnementsvergoeding terug indien de registratie of overname van een domeinnaam niet zou kunnen doorgaan?
  9. Kan ik de abonnementsvergoeding terugkrijgen nadat de domeinnaam reeds geregistreerd of overgenomen is?
  10. Kan ik de abonnementsvergoeding terugkrijgen nadat de webhosting-account reeds geïnstalleerd is?
  11. Op welke manier kan ik een geplaatste bestelling betalen?
  12. Met welke kredietkaarten kan ik bij One2Web betalen?
  13. Is het niet gevaarlijk om kredietkaartgegevens in te vullen op het bestelformulier?
  14. Ik heb het verschuldigde bedrag meteen gestort, maar mijn bestelling is nog niet verwerkt. Hoe komt dat?
  15. Ik wil dat mijn bestelling zo snel mogelijk wordt verwerkt. Welke betalingsmethode kies ik dan best?
  16. Ik wil dat mijn bestelling zo snel mogelijk wordt verwerkt, maar ik beschik niet over een kredietkaart. Hoe ga ik tewerk?
  17. Kan ik ook vanuit het buitenland met een kredietkaart betalen?
  18. Kan ik ook met de kredietkaart van een vriend of familielid betalen?
  19. Kan ik ook vanuit het buitenland met een bankoverschrijving betalen?
  20. Ik kan het IBAN-nummer niet invoeren via telebankieren. Wat nu?
  21. Is Maestro hetzelfde als MasterCard?
  22. Kan ik ook met een gewone bankkaart betalen of pinnen?
  23. Hoe maak ik het onderscheid tussen een gewone bankkaart en een kredietkaart?
  24. Aanvaardt u ook cheques?
  25. Aanvaardt u ook cash?
  26. Ik heb betaald voor de bestelling van iemand anders. Heb ik dan recht op die dienst?
  27. Waarom moet ik bij een bestelling per kredietkaart extra persoonsgegevens opgeven?
  28. Krijg ik korting indien ik meerdere diensten ineens bestel?
  29. Krijg ik korting indien ik diensten voor meerdere jaren bestel?

1. Kan ik aanspraak maken op een zogenaamd verzakingsrecht?

Volgens de wet heeft de klant bij verkoop op afstand recht op een bedenktijd van zeven dagen na het plaatsen van een bestelling, zolang het gaat om goederen of diensten die terugneembaar zijn en de bestelling nog niet betaald werd.

Aangezien het aanbod van One2Web on-line diensten betreft waarvan u als klant kort na de bestelling meteen gebruik kunt maken, kunt u geen aanspraak maken op een verzakingsrecht waarmee u de bestelling zou kunnen annuleren binnen de zeven kalenderdagen. Gezien voor de diensten van One2Web vooraf dient betaald te worden, is het verzakingsrecht hier zeker niet van toepassing.

Bovendien worden bij de installatie van accounts, domeinnamen en bijkomende diensten aanzienlijke kosten gemaakt en werkuren gepresteerd die bij een eventuele annulering na installatie niet kunnen worden gerecupereerd, wat het voor ons - afgezien van de geldende wetgeving en praktische bezwaren - ondoenbaar maakt om dergelijke regeling te voorzien.

De virtuele anonimiteit van het Internet zou in dergelijk geval ook de deur wagenwijd openzetten voor misbruik, met een aanzienlijke economische schade tot gevolg.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

2. Op welke manier kan ik dan afzien van een verkeerdelijk geplaatste bestelling?

Zolang u de bestelling nog niet betaald hebt, is er geen enkel probleem: dergelijke bestelling kan op eenvoudig verzoek, ook per e-mail, worden geannuleerd.

Eénmaal de bestelling is betaald, kan u niet meer annuleren of een terugbetaling vorderen, zoals contractueel bepaald.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

3. Wat voor garanties heb ik dat de dienst na betaling tijdig wordt opgezet?

Wanneer u een bestelling plaatst, sluit u op elektronische wijze een contract met ons af (dat nadien nog wordt bevestigd), waarin One2Web er zich toe verbindt om de dienst na betaling van de abonnementsvergoeding zo snel mogelijk op te zetten.

Voor webhosting-accounts bieden wij u echter nog een extra garantie: indien de account niet binnen de 48 uur na betaling wordt opgezet, dan verbinden wij ons er contractueel toe om de installatiekosten terug te betalen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

4. Welke garantie heb ik dat de domeinnaam na betaling tijdig wordt geregistreerd?

Wanneer u een bestelling plaatst, sluit u op elektronische wijze een contract met ons af (dat nadien nog wordt bevestigd), waarin One2Web er zich toe verbindt om de domeinnaam na betaling van de abonnementsvergoeding zo snel mogelijk op te zetten.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

5. Krijg ik een vergoeding wanneer mijn nieuwe webhosting-account niet tijdig wordt opgezet?

Wanneer One2Web uw nieuwe webhosting-account niet opzet binnen de 48 uur na ontvangst van de betaling (en de succesvolle registratie van een eventuele domeinnaam), dan storten wij u prompt de installatiekosten van uw account terug, zonder discussie.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

6. Als ik mijn webhosting-account opzeg, krijg ik dan de resterende abonnementsvergoeding terugbetaald?

Indien u zelf beslist om uw webhosting-account op te zeggen, dan krijgt u in principe de resterende abonnementsvergoeding niet terugbetaald, tenzij u het contract opzegt omdat One2Web zijn contractuele verplichtingen niet nakomt.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

7. Wannneer krijg ik bij het afsluiten van mijn webhosting-account de resterende abonnementsvergoeding terugbetaald en wanneer niet?

Kort uitgelegd komt het hierop neer:

Wanneer de afsluiting te wijten is aan One2Web (One2Web zegt het contract op, niet nakomen van contractuele garanties), dan krijgt u de resterende abonnementsvergoeding terugbetaald, zonder discussie.

Wanneer de afsluiting te wijten is aan u als klant (u zegt het contract op, u houdt zich niet aan de contractuele verplichtingen of de Algemene Voorwaarden), dan krijgt u de resterende abonnementsvergoeding niet terugbetaald.

Voor de details verwijzen we u naar het webhosting-contract.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

8. Krijg ik de abonnementsvergoeding terug indien de registratie of overname van een domeinnaam niet zou kunnen doorgaan?

Indien omstandigheden of de regelgeving van de relevante domeinnaam-autoriteit One2Web zou beletten om de gevraagde domeinnaam te registreren of over te nemen, dan wordt u de eventueel reeds betaalde abonnementsvergoeding uiteraard teruggestort.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

9. Kan ik de abonnementsvergoeding terugkrijgen nadat de domeinnaam reeds geregistreerd of overgenomen is?

Indien de registratie- of overnameprocedure van een domeinnaam reeds afgerond is, dan kan One2Web u de reeds betaalde abonnementsvergoeding voor het huidige huurjaar niet terugbetalen, zoals contractueel bepaald.

Zelfs indien u beslist om tijdens een huurjaar de domeinnaam expliciet te laten schrappen uit het register van de relevante domeinnaam-autoriteit, kan One2Web geen gedeeltelijke terugbetaling vorderen van de domeinnaam-autoriteit en bijgevolg kan de klant dit dan ook niet.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

10. Kan ik de abonnementsvergoeding terugkrijgen nadat de webhosting-account reeds geïnstalleerd is?

Eénmaal wij de betaling van uw bestelling ontvangen hebben, wordt de installatie van de webhosting-account geïnitieerd. Vanaf dan kan de bestelling niet meer geannuleerd worden of de abonnementsvergoeding teruggestort.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

11. Op welke manier kan ik een geplaatste bestelling betalen?

Bij One2Web kunt u betalen via bankoverschrijving of kredietkaart.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

12. Met welke kredietkaarten kan ik bij One2Web betalen?

Bij One2Web kunt u betalen met de kredietkaarten van Visa, EuroCard/MasterCard, en American Express.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

13. Is het niet gevaarlijk om kredietkaartgegevens in te vullen op het bestelformulier?

Het is absoluut veilg om het nummer van uw credit card in te geven op het bestelformulier. De verbinding tussen uw computer en onze server verloopt immers via een sterk versleutelde SSL- of TLS-verbinding, zodat een eventuele malafide netwerkbeheerder de geëncrypteerde communicatie niet kan ontcijferen. U hoeft dus geen schrik te hebben dat uw kredietkaartnummer wordt onderschept en frauduleus wordt gebruikt.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

14. Ik heb het verschuldigde bedrag meteen gestort, maar mijn bestelling is nog niet verwerkt. Hoe komt dat?

Indien u ervoor opteerde om de bestelling per bankoverschrijving te betalen, dan duurt het doorgaans enkele dagen vooraleer wij het bedrag ook effectief op onze rekening zien verschijnen.

Indien u een rekening hebt bij dezelfde bank als One2Web en u betaalt elektronisch, dan is het best mogelijk dat de transactie binnen het kwartier geklaard is. Omgekeerd kan het in sommige gevallen tot drie werkdagen duren indien u klant bent bij een kleine spaarbank.

Hoe dan ook wordt onze rekeningstand tijdens de kantooruren ieder uur nagekeken. Van zodra wij uw overschrijving zien verschijnen, gaan we over tot de verwerking van uw bestelling.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

15. Ik wil dat mijn bestelling zo snel mogelijk wordt verwerkt. Welke betalingsmethode kies ik dan best?

Indien u wenst dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt verwerkt, dan opteert u best voor de betaling per kredietkaart.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

16. Ik wil dat mijn bestelling zo snel mogelijk wordt verwerkt, maar ik beschik niet over een kredietkaart. Hoe ga ik tewerk?

Indien u uw betaling uitvoert via bankoverschrijving, dan kan het in principe tot drie werkdagen duren vooraleer wij het bedrag ontvangen hebben en uw bestelling kunnen uitvoeren. Er zijn echter mogelijkheden om een betaling via bankoverschrijving sneller te laten uitvoeren.

Indien u klant bent bij dezelfde bank als wij (Dexia), dan volstaat het om uw overschrijving (eventueel elektronisch) te laten uitvoeren, opdat wij die dezelfde dag nog zouden ontvangen.

Indien u geen klant bent bij dezelfde bank als wij, dan kan u eventueel bij uw bank informeren naar een spoedbetaling. Hiervoor zal uw bank een extra tarief aanrekenen. Ook dan ontvangen wij het bedrag nog dezelfde dag.

U doet dit soort betalingen het best nog tijdens de kantooruren en geeft ons nadien een seintje per e-mail, zodat wij uw bestelling de dag zelf nog kunnen verwerken.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

17. Kan ik ook vanuit het buitenland met een kredietkaart betalen?

U kan ook uit bijvoorbeeld Nederland met een kredietkaart betalen: het land van oorsprong maakt namelijk niks uit. Om veiligheidsredenen worden kredietkaarten die een andere nationaliteit hebben dan de klant geweigerd.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

18. Kan ik ook met de kredietkaart van een vriend of familielid betalen?

U kan gerust met de kredietkaart van een vriend of familielid betalen, zolang de houder van de kaart op de hoogte is van de transactie en ermee akkoord gaat. Het is vooral belangrijk dat u de houder van de kaart informeert over het bedrag en de debiteur (One2Web), om onnodige verrassingen te vermijden.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

19. Kan ik ook vanuit het buitenland met een bankoverschrijving betalen?

U kan ook vanuit het buitenland met een bankoverschrijving betalen. Daarvoor dient u ons IBAN-nummer te gebruiken (International Bank Account Number) en de bijhorende BIC-code (Bank Identification Code), ook gekend als SWIFT-code. U vindt beide codes terug op uw bestelbon. Dit is de gestandaardiseerde manier om binnen de Europese Unie grensoverschrijdende geldtransfers door te voeren.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

20. Ik kan het IBAN-nummer niet invoeren via telebankieren. Wat nu?

Sommige toepassingen voor telebankieren zijn nog niet aangepast aan Europese geldtransfers. In dergelijk geval zijn er twee mogelijkheden:

1. U stapt met een afdruk van de bestelbon die u per e-mail werd toegestuurd naar het loket van uw bank. Zij weten raad met de IBAN- en BIC-codes.

2. U plaatst identiek dezelfde bestelling opnieuw, maar kiest ditmaal voor betaling via kredietkaart. De vorige bestelling wordt dan geannuleerd.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

21. Is Maestro hetzelfde als MasterCard?

Neen, Maestro is niet hetzelfde als MasterCard.

Maestro is een functie van de klassieke bankkaart waarmee u ook in het buitenland via een betaalterminal d.m.v. een PIN-code geld kunt afhalen of in een winkel betalen. Het bedrag wordt onmiddellijk van uw bankrekening gedebiteerd.

MasterCard (voorheen EuroCard) en is daarentegen een kredietkaart zoals Visa waarmee u met behulp van uw handtekening of het kaartnummer kunt betalen. Het saldo wordt éénmaal per maand van uw bankrekening gedebiteerd, meestal door middel van een domiciliëring.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

22. Kan ik ook met een gewone bankkaart betalen of pinnen?

Neen, u kan momenteel niet met een gewone bankkaart betalen of pinnen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

23. Hoe maak ik het onderscheid tussen een gewone bankkaart en een kredietkaart?

Afgezien van het feit dat een kredietkaart het logo draagt van Visa, EuroCard/MasterCard, Diners Club of American Express, staat op een kredietkaart op de voorzijde een lang nummer vermeld zonder tussenstreepjes. Bij een gewone bankkaart (eventueel met Maestro- of ander logo) staat in de plaats daarvan uw bankrekeningnummer vermeld, meestal met tussenstreepjes.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

24. Aanvaardt u ook cheques?

Wij aanvaarden geen cheques. Gelieve te opteren voor een betaling via bankoverschrijving of kredietkaart.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

25. Aanvaardt u ook cash?

Wij aanvaarden geen cash. Gelieve te opteren voor een betaling via bankoverschrijving of kredietkaart.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

26. Ik heb betaald voor de bestelling van iemand anders. Heb ik dan recht op die dienst?

Indien u een betaling uitvoert voor iemand anders (door te storten of uw kredietkaart uit te lenen), dan hebt u wettelijk gezien niet het recht op die dienst nadat de bestelling werd verwerkt. Indien u de bestelling op eigen naam wilt, dan voert u die best zelf in.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

27. Waarom moet ik bij een bestelling per kredietkaart extra persoonsgegevens opgeven?

Die extra persoonsgegevens zijn net zoals de kredietkaartverificatiecode (CVC) een extra beveiliging om on-line fraude te vermijden. Deze extra gegevens worden vereist door de kredietkaartmaatschappijen om in geval van discussie te aan te tonen dat ons qua veiligheid geen slordigheid kan worden verweten. In de toekomst zal deze vereiste wellicht komen te vervallen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

28. Krijg ik korting indien ik meerdere diensten ineens bestel?

Onze winstmarges laten niet toe om een volumekorting toe te kennen voor bestelde diensten.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

29. Krijg ik korting indien ik diensten voor meerdere jaren bestel?

One2Web biedt diensten zoals webhosting en domeinnamen op jaarbasis aan. Ieder jaar beslist u of u de dienst voor een jaar verlengt of niet. Voor sommige diensten is een éénmalige installatiekost voorzien, die dan uiteraard vanaf het tweede jaar niet meer betaald hoeft te worden. Diensten meteen bestellen voor meerdere jaren is niet voorzien.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

©2024. Mag niet worden overgenomen zonder toestemming van One2Web.

contact    copyright    privacy    aup    disclaimer