Zaterdag 18.05.2024    08:43

home

support
kb

account center
control panel
domain center

logo's

 Wachtwoord kwijt?

[an error occurred while processing this directive]
©2024. Mag niet worden overgenomen zonder toestemming van One2Web.

Algemene Voorwaarden

  1. Wat zijn de Algemene Voorwaarden voor webhosting?
  2. Kunnen de Algemene Voorwaarden worden gewijzigd?
  3. Ben ik dan verplicht om de nieuwe Algemene Voorwaarden te aanvaarden?
  4. Past One2Web de bepalingen in de Algemene Voorwaarden streng toe?
  5. Dus mijn account wordt niet meteen afgesloten wanneer ik in een posting een scheldwoord gebruik?
  6. Word ik eerst gecontacteerd vooraleer er maatregelen worden getroffen naar aanleiding van een overtreding van de Algemene Voorwaarden?
  7. Wat gebeurt er als mijn maandelijks toegekende bandbreedte voortijdig is opgebruikt?
  8. Wat gebeurt er als mijn toegekende schijfruimte wordt overschreden?
  9. Ik heb gemerkt dat een klant de Algemene Voorwaarden aan zijn laars lapt. Waar kan ik dit melden?

1. Wat zijn de Algemene Voorwaarden voor webhosting?

De Algemene Voorwaarden voor webhosting, ook gekend onder hun Engelse benaming Acceptable Uses Policy of AUP, regelen het dagelijkse gebruik van uw webhosting-account. Zij bepalen m.a.w. wat is toegelaten en wat niet. De Algemene Voorwaarden worden steeds toegevoegd aan het Contract voor Webhosting en maken daar integraal deel van uit.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

2. Kunnen de Algemene Voorwaarden worden gewijzigd?

De Algemene Voorwaarden kunnen, zoals contractueel bepaald, op ieder ogenblik worden gewijzigd. U krijgt dan uiteraard wel een kopie van de nieuwe Algemene Voorwaarden toegestuurd.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

3. Ben ik dan verplicht om de nieuwe Algemene Voorwaarden te aanvaarden?

Indien u verder klant wenst te blijven, dan zit er uiteraard niets anders op dan de Algemene Voorwaarden te aanvaarden. Het feit dat u verder klant blijft wordt trouwens contractueel aanzien als een instemming met de nieuwe bepalingen.

We kunnen u echter geruststellen: wijzigingen in de Algemene Voorwaarden gebeuren maar wanneer dit echt nodig blijkt te zijn en zijn doorgaans enkel bedoeld om een nieuw opduikende vorm van misbruik een halt toe te roepen, en dat zal uiteraard maar van toepassing zijn op een bijzonder klein aantal mensen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

4. Past One2Web de bepalingen in de Algemene Voorwaarden streng toe?

Zoals in de inleidende tekst bij de Algemene Voorwaarden wordt vermeld, dienen deze voornamelijk als verweer tegen ongeoorloofd gebruik. De Algemene Voorwaarden bevatten dan ook een uiterst exhaustieve opsomming van zaken die niet door de beugel kunnen.

Uiteraard stellen we ons vrij soepel op wat de toepassing van deze Algemene Voorwaarden betreft. Alles hangt af van de aard, de ernst, de frequentie en de wijze waarop een inbreuk wordt begaan.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

5. Dus mijn account wordt niet meteen afgesloten wanneer ik in een posting een scheldwoord gebruik?

Uiteraard niet. De Algemene Voorwaarden zijn er om One2Web te beschermen tegen handelingen die ons economische of juridische schade zouden kunnen berokkenen. We grijpen doorgaans enkel in wanneer u het echt te bont maakt of wanneer u aantoont ter kwader trouw te zijn.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

6. Word ik eerst gecontacteerd vooraleer er maatregelen worden getroffen naar aanleiding van een overtreding van de Algemene Voorwaarden?

One2Web zal steeds trachten u te contacteren vooraleer we maatregelen dienen te treffen naar aanleiding van een overtreding van de Algemene Voorwaarden, tenzij de overtredingen zo flagrant of frequent zijn dat een contactname weinig zin heeft of de aard van de overtreding vereist dat we onmiddellijk ingrijpen.

Indien u dus uit onzorgvuldigheid een kleine overtreding begaat, dan zullen we u daarop trachten te wijzen, zodat u dit kunt corrigeren. We hebben er immers beiden alle baat bij dat de overeenkomst niet verbroken dient te worden. Mocht u echter van kwade wil getuigen, of uw nalatigheid brengt de dienstverlening aan de andere klanten in gevaar, dan kunnen we in sommige gevallen genoodzaakt zijn om onmiddellijk en zonder voorafgaande waarschuwing maatregelen te nemen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

7. Wat gebeurt er als mijn maandelijks toegekende bandbreedte voortijdig is opgebruikt?

Zoals u wellicht weet, is bandbreedte een kostbaar goed op Internet en is het uiteraard niet gratis. In tegenstelling tot andere providers is de maandelijkse behoefte aan bandbreedte op onze accounts zeer ruim bemeten en ook effectief voorhanden.

Wanneer het quotum voor bandbreedte toch overschreden wordt, dienen we in te grijpen. We hadden er voor kunnen opteren om u dan in stilte extra kosten aan te rekenen, maar dit leek ons niet aangewezen. Veelal is men het slachtoffer van omstandigheden buiten zijn wil en zou dergelijke regeling terecht als unfair ervaren worden.

We lossen dit probleem bij One2Web anders op: wanneer de maandelijkse bandbreedte opgebruikt is, wordt uw website tijdelijk off-line geplaatst tot de nieuwe maand aanvangt. Na enkele dagen bent u dan weer on-line en u wordt zo nooit met onverwachte kosten geconfronteerd.

U hoeft zich daar echter weinig zorgen over te maken: doorgaans is dit een situatie die zich uiterst zelden voordoet. Enkel grote portal-sites zullen ooit het bandbreedte-quotum overschrijden.

Het is uiteraard aangewezen om op regelmatige basis in uw Control Panel de reeds verbruikte maandelijkse bandbreedte in de gaten te houden, zodat u tijdig zelf kunt ingrijpen en zo verrassingen vermijden.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

8. Wat gebeurt er als mijn toegekende schijfruimte wordt overschreden?

Indien u (door uploaden, binnenkomende mail, gegenereerde data, ...) uw toegekende schijfruimte overschrijdt, dan krijgt u eerst een waarschuwing met het verzoek dit de dag zelf nog op te lossen. Doet u dat niet, dan moeten we jammer genoeg ingrijpen en het teveel aan data van uw account wissen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

9. Ik heb gemerkt dat een klant de Algemene Voorwaarden aan zijn laars lapt. Waar kan ik dit melden?

Klachten over misbruik of overtredingen van de Algemene Voorwaarden dienen steeds gericht te worden aan abuse@one2web.be. Alle klachten worden onderzocht en indien nodig of wenselijk worden passende maatregelen getroffen.


Top      Index      Printervriendelijk      Suggesties

©2024. Mag niet worden overgenomen zonder toestemming van One2Web.

contact    copyright    privacy    aup    disclaimer